אחזקת בניין

רוצים שכל עבודות הטיפוח והשימור של הבניין בו אתם גרים ייעשה על ידי מישהו אחר? תוכלו להיעזר בשירותיה של חברה לאחזקת בניין שתעשה הכל לפי מה שתסכמו מבעוד מועד.

בכל בניין מגורים או בניין למטרות מסחריות יש כמה דיירים, שחלקם גרים שם בקבע ואחרים שוכרים דירות או משרדים, תלוי בסוג הנדלן. במקומות שכאלו, העבודה של טיפוח ושימור הבניין אינה מתחלקת בין כל הדיירים. במקום, יש ועד בית שמטפל בכל הנושא. אך כמובן, שוועד הבית לא עושה את העבודות בעצמו, אלא נעזר בגורמים חיצוניים שיבצעו את העבודות.

בשל העובדה שמדובר בהתנהלות מול כמה אנשי מקצוע או נותני שירות, ומכיוון שהנתונים שצריך לשמור עלולים ללכת לאיבוד או פשוט לבלבל, תמיד כדאי להיעזר בגוף אחד ויחיד, שהוא כבר יטפל בכל הנושא. לכן, אחזקת מבנים במרכז  הפכה להיות דבר מבוקש, כיוון שהיא חוסכת מצד ועד הבית, וכמובן מכל דיירי הבניין, את הטרחה שכרוכה בעבודה הזו.

מה החברה עושה?
כאשר ועד הבית פונה אל חברה לאחזקת בניין הוא למעשה מוריד מעצמו עול ענק, כיוון שהחברה היא זו שדואגת לכל הפרטים, וזה כולל ניקיון של הבניין, ביצוע עבודות תיקונים ו/או שיפוצים, טיפוח הגינה או החצר של הבניין, עבודות צביעה, זיפות או איטום של המבנה וכן הלאה.
כמובן שוועד הבית לא הופך להיות בלתי נחוץ, כיוון שהוא זה שחברת האחזקה נותנת לו דין וחשבון, במקום שהנהלת החברה או העובדים יצטרכו להתנהל מול כל דיירי הבית. כלומר, גם כשיש חברה שמטפלת בכל מה שצריך, היא צריכה אדם אחד או גוף אחד ויחיד שמולו היא תתנהל במידה ויש משהו דחוף שצריך לעשות או אם משהו לא בוצע באופן המבוקש.

על בסיס קבוע, מה שחברת האחזקה עושה זה:
  • ניקיון המרחב המשותף בבניין
  • ניקוי וטיפוח החצר, אם ישנה
  • ניקוי ותחזוקה של המעלית בבניין, אם ישנה
  • החלפה של מנורות במסדרונות
  • תחזוקה של המראה החיצוני והפנימי
  • טיפול בחשמל ואינסטלציה ועוד...

כדאי או לא?
כאשר דיירי הבניין מסכימים על כך (צריך להיות רוב של בערך 70 אחוז מכלל דיירי הבניין), ועד הבית יכול לקחת חברת אחזקה שתטפל בכל הדברים ובעת הצורך תפנה אל ועד הבית ותעדכן אותו בדברים חשובים שצריך לטפל בהם.
אבל תמיד בכול מצב ניתן לפנו אצמעית ל גנן בפתח תקווה ולהזמין שירותי גננות  

זה חוסך הרבה זמן ומאמץ לוועד הבית, ונותן לכל הדיירים בבניין ראש שקט וחסר דאגות; זאת במידה ובוחרים חברת אחזקה מקצועית ומנוסה